Jag jobbar på de....

Att vara svartsjuk har nog många provat på och jag tror inte att de är någon som tycker att de är kul.
Jag avskyr de!
För mig är de att vara hotad fast på ett känslomässigt sätt.
Och jag tror att de började med att jag blev sviken en gång av ett gammalt ex, en kille som jag verkligen trodde att jag kunde lita på. Men nej då... Detta är säkert 5 år sen. Men känslan av att bli sviken sitter ändå kvart..

Och efter den gången har de också hänt liknande insidenter och de blir ju ett ärr varje gång.
Fast man tror att de kanske ska bli bättre.

Jag är också väldigt duktig på att tro eller inbilla mig att min relation är hotad fast den inte är de..
Och i bland kanske den är de och tror jag inte på de.. Man kan få ångest, skuldkänslor, misslyckande och helt allmänt bli sårad och ledsen.

Men jag har tänkt på det här länge efter som de är en sak som jag jobbar med hos mig själv vara dag.
Och kommit fram ill att ärlighet varar längst eftersom de viktigaste är att man kan lita på varandra.
Men en sak som är minst lika viktig för mig är att min partner är tydlig mot dom hoten jag känner. För då blir jag mycket lugnare när jag vet att han bara vill han mig.
De här är mitt sätt att se på svartsjuka och jag kommer att få fortsätta jobba med de.

Men de är en plåga varje dag! Så den som tycker är att de är löjligt med svartsjuka vet nog inte hur jobbigt det är att vara de..


                                                                   Nu ska jag i alla fall sova..

                                                                    God natt och sov så gott!

Puss och Kram Yonanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0