Kjolkonstruktion

De har gått så gött i dag i skolan. Jag har gjort allt precis rätt.
Vi började nämligen med våra egendesignade kolar i dag :) Jag hade massor av ändringar som jag skulle göra bla. göra om en 3 vådig kjol till en 6 vådig kjol med söm i sidan istället för mitt bak. Jag skulle också flytta mina inprovnningar och göra veckplattor och mer där till.
Och jag blev så nöjd :) Jag klarade allt galant utan hjälp. De är så kul att se att man har lärt sig nått som man fattar och klarar sig själv.   
Imorgon blir de toallsömnad och tygberäkning. Ska bli så kul och se hur allt blir.

När jag kom hem tod jag igen gårdagens semeldag :)
Äntligen en semla, de va på tiden, men jag kände att jag de räckte bra så. De va inte lika god som jag hade föreställt mig. För lite mandelmassa och en stor torr vetebulle med massa grädde. Så nu är de bara att vänta till nästa år.

Nu är jag i alla fall trött som satan och ska sova bara jag har sett klart på fuskbyggarna och nyheterna. Dom är så bedrövligt. Hur kan man som snickare göra så mot något. Lura någon så totalt. Och låsas att man kan och sen bara skylla i från sig. Fortsätter de så kan man ju snart inte lite på någon.

                                               Har tänkt mycket idag, på allt och inget..
                                        De är så jobbigt när man inte kan styra sina tankar...

                                                                          Natti Natt! 

                                                                                                                           Puss och Kram Yonanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0