Marknads Söndag!

Idag är det en helt vanlig tråkig dag men det var det inte igår.
I går var jag och familjen till Mora med min morbror som har fyllt år.
Först var vi på vetranbilsmarknad sen åkte vi till Kung Gösta hotell där han fick ett kurbad. Och vi andra som var med fick bada bubbelpool. Det va jätte kul och jätte skönt, men jag tror att jag satt lite för länge. För efteråt fick jag sååå ont i huvet så jag trodde att jag skulle dö.
Efter det skulle vi till resturangen och äta buffé. Det var jätte gott!!!
Till förrätt fick vi parmaskinka med en god ost och tomat.
Varmrätten bestod av fläskfilé, Oxfilé och Kyklingfilé. Till de fick man Potatisgratäng och kokta Grönsaker, sen så fanns det massor av olika såser och sallader.
Till efterrätt fick vi Cheesecake och Daimtårta.
Man kan säga att vi åt så vi blev ganska så mätta.
Alla var jätte trevliga under middagen. Eller ja, det var två som somnade. Så min morbror var lite busiga mot dom.

När vi va på väg hem till Malung sen var klockan typ halv 9. Men det tog lite längre än en timme den här gången att komma hem eftersom vi hade några pauser.

Väl hemma orkade jag inget mer. Badet hade tagit alla mina krafter och jag hade fortfarande huvudvärk så jag och Anders somna raklånga på sängen med kläderna på. Mamma kom hem typ vid två och väckte oss. Då var man lagom trött när man skulle gå och borsta tänderna. Men man kom då i säng till slut.

Idag blev det en slappis dag. Men både jag och Anders gick utt kl. 8 så vi har hunnit med nått i dag i alla fall.
Eller jag han handla kryddor på marknaden i alla fall. Sen har det väl blivit ganska dåligt med att göra nått.
Nu ska jag i alla fall börja packa. Ska ju åka till Karlstad i dag. Tråkigt men ett måste.

Ha det så bra!!!

Kramar Yoanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0