Dagen efter...

I går hade min älsklings pappa 50 års kalas vilket var jätte kul.
Innan kalaset hade min killes mamma like smått panik över att allt inte skulle hinna bli klart tills gästerna kom.
men det gick ju hur bra som hälst.
Gästerna fick börja med att gå en tipspromenad i lokalen där dom skulle svara på frågor om 50 - åringen, vinnaren hade bara 8 rätt av 10 så där ser man hur väl hans vänner käner honom.

Allt eftersom fick de gå och ta sig moserande vin och snittar som jag, min kille och hans syster serverade.
När alla tillslut hade kommit var nog klockan runt sju och då skulle vi börja äta.
Maten va verkligen jätte god, det var potatisgratäng, fläskfilé och en jätte god sås, som jag bara måste ha receptet på.
Låta maten tysta mun är det antagligen inte många som har hört talas om i den församlingen, för alla
bara skarttade och pratade om vartannat. Stämningen var ju helt kanon och alla såg ut att trivas.

Men efterrätten slår ju allt, man fick en STOR bit med cheesecake och krossade hallon och ett litet bär som garnering.
Det var så himla gått. :D
Alla blev ju fullare och gladare ju längre in på kvällen man kom, och tillslut fick jag väl upp min älskling på dansgolvet. Han som aldrig dansar och knappt kan, men det gick jätte bra. Han va ju rätt duktig måste jag säga. bättre än jag trodde :P

Men folket började sina mer och mer ju senare det blev och det var väl på sätt och vis skön, det är ju jobbigt om man går före gästerna.

Men jag måste säga att det var en lyckad kväll.
Fast i morse vet jag väl inte om jag var så nöjd. Kan ju säga att jag var ganska trött och sliten.
Men det är såna smällar man får ta, om man ska ha roligt.

Nu ska jag och min kille bara ha en riktig myskväll med snittar och en härlig komdi. :D

Ha en trevlig kväll!
Kramar Yoanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0