Sommarlov och älgsafari!

Nu har jag äntligen fått sommarlov. Fick det i onsdags men kom hem igår.
Men det var en tråkig avslutning. Vi fikade och städade en åkte jag hem. Men så var jag tvungen att städa hela lägenheten jätte noga eftersom jag inte jag vara där på hela sommaren och sen ska jag ju flytta också. Till en släkting.

Igår var det en konstig dag däremot. Först blev jag och Anders försenade till hans systers student, bara för att dom blev stoppade i ett vägarbete. När han väl kom och hämtade mig så åkte vi lite vilse. Men det gick bra vi kom bara en timme försent. :P
Efter det åkte vi och åt jätte god mat. Gratäng och fläskfilé. :) Och Jordgubbar och glass till efterätt. Inte så dumt. :)
Sen bestämde jag och Anders att vi skulle åka tillbaka in till Karlstad och shoppa men då åkte vi också fel så vi hade bara 2 timmar på oss inne i stan och det är ju ingenting. Sen åkte vi ut till IKEA och köpte lite saker.
Men kan man tänka sig vi hann med allt i alla fall. Och det var en jätte kul dag fast vi var lite sressade och sena.
På väg hem åkte vi genom Torsby och tittade in hos Anders faster där fick vi en kvälls macka. Klockan var trots allt halv 9 när vi kom dit.
Sen vägen mellan Torsby och Malung hade vi Älgsafari! Vi såg 4 älgar på en sträcka av ca.10 mil. Det är ganska bra gjort. och vi tog kort på dom också men det blev inte så bra. Det var jag som var fotograf och så vara jag ganska trött. Fast jag hade 4 chanser så fick vi inga bilder. hehe.. Men men..

Nu ska jag se till att få nått gjort i dag!!
Men ha det så bra.
Skriver igen så snart jag kan!
Kramar Yoanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0